השכרת כלים לחגים – איך לא ללכת לאיבוד עם המגוון העצום והמבחר האין סופי

אתם מארחים השנה את ערב החג, וההתרגשות נמצאת כמובן בשיאה. את ההחלטה הראשונה כבר קיבלתם: לפנות לחברה המספקת שירותי השכרת כלים לאירועים (תחום בו אופיר אירועים נחשבת לאחת השחקניות המובילות בישראל). ההשכרה מציעה עבורכם כבר בנקודת ההתחלה מספר יתרונות חשובים: היא מונעת מכם את הצורך לרכוש במיוחד כלים יקרים שסביר שלא יהיה להם שימוש ממשי עבורכם לאחר מכן. באמצעות השכרת הכלים ניתן לפשט את תהליכי ההכנה לחג וגם להקל עליכם לאחריו, בעיקר כי אין צורך לבצע את ה”פרויקט” של שטיפת הכלים.

ויש גם את נושא המבחר. אחד היתרונות הגדולים של השכרת כלים לאירועים הוא שיש היצע רחב של כלים שניתן לבחור מהם. האבחנה היא בסוג הכלים, בגודל, בצורה, בחומר הגלם, בסגנון העיצובי ועוד. היצע האפשרויות הרחב מביא לקושי מסוים בבחירת הכלים, אותו ניתן לפתור באופן פשוט כאשר שמים דגש על הנקודות הנכונות בבחירת הכלים והחברה המספקת אותם.

התאמה לצרכים

כצעד ראשון אתם צריכים לקחת בחשבון שלכל ערב חג יש חוקים משלו ולכל משפחה ישראלית צרכים שונים. בחירה נכונה של כלים לוקחת את כל הפרמטרים האלה בחשבון. זה מתחיל כמובן עם מספר הכלים. כאן צריך לראות מהו מספר האורחים המשוער ולהתאים לכך את מספר הכלים. הקושי הוא שלא תמיד יודעים ברגע האחרון כמה אנשים מגיעים. החדשות המעודדות הן שניתן תמורת תוספת מינימלית למחיר להוסיף בכל מקרה כמה ערכות כלים ליתר ביטחון. חברות המספקות את השירות בזמינות גבוהה ועד הרגעים האחרונים, כמו אופיר אירועים, מאפשרות לקבל את הכלים כשכבר יודעים בכל מאת האחוזים מהו מספר האורחים בחג.

ההתאמה צריכה להיות גם מבחינת החג הספציפי אותו מציינים. חשוב לראות מהי הלכת החג – למשל מספר הברכות או המנהגים – ולהתאים לכך את הכלים. בחלק מהחגים יש הרבה מאד ברכות, שמצריכות כלים ייעודיים. זו הסיבה שרבים ימליצו לבצע את ההזמנה רק לאחר שכבר יודעים פחות או יותר מה מתכוונים להכין ולהגיש לאורחים. ההמלצה שהובאה קודם לכן, לגבי לקיחת מרווח הביטחון מבחינת מספר הכלים, נכונה מהבחינה הזו אפילו יותר.

הסגנון העיצובי

השכרת כלים לאירועים מכניסה אותנו לשדה משחק רחב, ובו מגוון כלים הנבדלים ביניהם כאמור בפרמטרים השונים. מעבר להיבט הפונקציונלי של הכלים צריך לשאול גם מהו המראה שרוצים שיאפיין אותם. הכלים מגיעים בדרגות שונות של פאר: יש כלים בסיסיים יחסית בעיצובם ולעומת זאת כלים יוקרתיים במיוחד. את הבחירה אפשר לבצע על פי הרושם שרוצים ליצור אצל האורחים. היתרון הוא שבכל מקרה השכרת כלים לאירועים נוטה להיות במחירים נוחים, כך שההתפשרות הזו ממש אינה בגדר חובה.

את הכלים ניתן בהמשך לכך להתאים לפריטים עיצוביים אחרים, למשל שולחן החג או אפילו מוצרי הטקסטיל. לא צריך להיות מעצב פנים על מנת להתאים כלים לשולחן החג, אבל התבוננות על התמונה המלאה מבחינה ויזואלית יכולה להגדיל את הסיכויים לבחירה מוצלחת שתיצור משוואה הרמונית ונעימה לעין.

תמיד אפשר לקבל ייעוץ

לא כולם יצליחו לתרגם את הנקודות שהובאו כאן לכדי החלטות מעשיות המשפיעות על הבחירה של כלים לאירועים. כאן בדיוק יכול ולפעמים גם צריך להיכנס לתמונה הצוות המקצועי של החברה ממנה שוכרים את הכלים. האנשים של אופיר אירועים למשל הם בעלי ניסיון רב שנים וידע רחב בתחום. התוצאה היא שהם יכולים לדעת להתאים היטב את הכלים ללקוח ו”לתרגם” את צרכי הלקוח לכדי מאפיינים בכלים שהם בוחרים עבור החג. זו הסיבה שמומלץ לפנות לחברה ששמה הולך לפניה ושעומדת בחוד החנית בישראל בתחום.